ro

Termeni și condiții

Termeni și condiții și procedura de reclamare

Acești termeni și condiții se aplică la achiziționarea în magazinul online www.vyplasto.ro. Termenii și condițiile definesc și specifică drepturile și obligațiile vânzătorului, care este societatea Vyplašto s.r.o., CUI: 08685789, Republikánská 1179/47, Lobzy, 312 00 Plzeň, Republica Cehă și ale cumpărătorului. Toate relațiile contractuale sunt încheiate în conformitate cu legislația Republicii Cehe. În cazul în care partea contractantă este consumatorul, relațiile care nu sunt reglementate de Termeni și condiții sunt reglementate de Codul civil (nr. 89/2012 Sb.) și Legea privind protecția consumatorului (nr. 634/1992 M.Of.). În cazul în care partea contractantă nu este consumatorul, relațiile care nu sunt reglementate de Termeni și condiții sunt reglementate de Codul civil (nr. 89/2012 M.Of.), toate astfel cum au fost modificate.
  1. Definirea termenilor
  2. Informații privind contractul încheiat și Termenii și condițiile
  3. Comanda
  4. Comanda și încheierea contractului de vânzare-cumpărare
  5. Protecția datelor cu caracter personal
  6. Drepturile și obligațiile vânzătorului
  7. Drepturile și obligațiile cumpărătorului
  8. Rezilierea contractului de vânzare-cumpărare
  9. Condițiile de plată
  10. Procedura de reclamare
  11. Condițiile de garanție
  12. Politica privind reclamațiile
  13. Facturarea electronică-plățile online cu cardul în eshop și plățile la magazin
  14. Dispoziții finale

Termeni și condiții pe scurt

  • Produsele sunt expediate prin firmele de curierat Packeta - puncte de preluare, Packeta - livrare la adresă, Cargus - livrare la adresă, FAN Courier - livrare la adresă, Sameday - livrare la adresă, de obicei în ziua comenzii.
  • Nu percepem taxe de ambalare. În cazul comenzilor de peste 219 lei, transportul este gratuit – dacă nu se specifică altfel. În cazul comenzii de până la 219 lei se adaugă taxele poștale.
  • Dacă în certificatul de garanție nu se specifică altfel garanția pentru bunurile livrate este întotdeauna de 24 de luni
  • Cumpărătorul are, în conformitate cu dispozițiile § 1829 și următoarele din Codul civil dreptul de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare, și anume în termen de paisprezece (14) zile de la preluarea bunurilor. Rezilierea trebuie să fie trimisă furnizorului în termen de paisprezece (14) zile de la primirea bunurilor. Cumpărătorul poate trimite rezilierea contractului de vânzare-cumpărare, printre altele, la adresa unității: Vyplašto s.r.o., Republikánská 1179/47, Lobzy, 312 00 Plzeň, Republica Cehă sau la adresa de poștă electronică info@vyplasto.ro.
  • În cazul cumpărării în cadrul unei activități comerciale (specificare CUI pe documentul de cumpărare) nu mai este posibilă rezilierea contractului de vânzare-cumpărare. În astfel de cazuri, vânzarea este reglementată de Codul comercial (Legea nr. 89/2012 M.Of.), excluzându-se dispozițiile privind contractele cu consumatorii (contractele la distanță).
  • Reclamațiile privind bunurile trebuie aplicate imediat după detectarea defectului, utilizarea ulterioară a bunurilor reducând funcționalitatea și siguranța acestora.
  • Reclamațiile privind defectele vor fi soluționate fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 30 zile calendaristice de la data aplicării reclamației, cu excepția cazurilor în care vânzătorul convine altfel cu cumpărătorul.

1. Delimitarea termenilor

Vânzătorul – reprezintă persoana care la încheierea și executarea unui contract acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altor activități de afaceri.

Acesta este operatorul magazinului online www.vyplasto.ro, care, direct sau prin intermediul altor întreprinzători, furnizează produse sau servicii cumpărătorului. Datele cu caracter personal ale cumpărătorului le obține în baza consimțământului explicit și în scop clar. Mai multe informații privind protecția datelor cu caracter personal puteți găsi în documentul separat, denumit „Protecția datelor cu caracter personal“.

Cumpărătorul/consumatorul – este persoana care la încheierea și executarea contractului comandă sau cumpără de la vânzător sortimentul oferit în magazinul său online și nu acționează în cadrul activității sale comerciale sau al altor activități de afaceri. Este o persoană fizică sau juridică care cumpără produse sau utilizează servicii în alte scopuri decât pentru a face afaceri cu produsele sau serviciile respective.

Cumpărătorul/nu consumatorul – este persoana care la încheierea și executarea contractului acționează în cadrul activității sale comerciale sau a altei afaceri.

Contractul de cumpărare – comanda cumpărătorului reprezintă proiectul contractului de vânzare-cumpărare, iar contractul de vânzare-cumpărare propriu-zis este încheiat în momentul în care cumpărătorului îi este transmis consimțământul obligatoriu cu proiectul acestuia (confirmarea obligatorie a comenzii de către vânzător). Din acest moment, între cumpărător și vânzător iau naștere drepturi și obligații reciproce.

2. Informații privind contractul încheiat și Termeni și condiții

Prin încheierea contractului și – efectuarea comenzii, cumpărătorul (clientul) confirmă că a luat la cunoștință acești Termeni și condiții și Procedura de reclamații în versiunea lor integrală și că este de acord cu acestea. Termenii și condițiile și Procedura de reclamare reprezintă parte inseparabilă a contractului încheiat și sunt publicate permanent pe paginile web ale magazinului nostru online.

Contractul se încheie în limba română. Contractul încheiat este arhivat de vânzător în scopul executării sale cu succes și nu este accesibil terților. Informațiile privind etapele tehnice individuale care conduc la încheierea contractului sunt vizibile în procesul de comandă din magazinul nostru online, iar cumpărătorul are posibilitatea de a le verifica și eventual de a le corecta.

3. Comanda

Modalitățile de efectuare a comenzii:

  • prin utilizarea formularului online de pe site-ul web al magazinului online în coșul de cumpărături
  • prin e-mail – puteți trimite comanda la adresa de e-mail info@vyplasto.ro

În cazul unei comenzi online trebuie completate câmpurile marcate:

  • numele, adresa de e-mail și numărul de telefon
  • adresa de facturare
  • denumirea companiei, CUI, CIF (în funcție de faptul că achizitorul este consumator sau nu)
  • eventuale date complementare (adresa de livrare este diferită de adresa de facturare etc.)
În cazul unei comenzi online, cumpărătorul poate alege dacă dorește să furnizeze date numai în scopul unei comenzi specifice (datele vor fi eliminate după plata prețului de achiziție din baza de date), sau dacă este de acord cu stocarea datelor cu caracter personal în scopuri de marketing (orice astfel de consimțământ poate fi retras de cumpărător în orice moment). Mai multe informații privind stocarea datelor cu caracter personal sunt prezentate la aliniatul 5. Protecția datelor cu caracter personal.

După trimiterea comenzii și prelucrarea acesteia cumpărătorului îi va fi trimisă prin e-mail confirmarea de primire. În cazul în care cumpărătorul găsește în această confirmare erori sau va dori să facă modificări ale comenzii, va contacta de urgență vânzătorul.

4. Comanda și încheierea contractului de vânzare-cumpărare

Toate comenzile trimise prin modurile menționate mai sus sunt obligatorii. Condiția pentru validitatea unei comenzi electronice este completarea tuturor datelor și cerințelor prevăzute în formular. Dreptul de proprietate asupra bunurilor comandate trece la cumpărător, sub rezerva plății prețului de achiziție, în momentul preluării acestora. Bunurile sunt proprietatea vânzătorului până la plata acestora.

5. Protecția datelor cu caracter personal

Toate datele cu caracter personal ale clienților sunt stocate în conformitate cu legislația în vigoare în Republica Cehă și regulamentul Parlamentului European, în special legea privind protecția datelor cu caracter personal (UE) 2016/679 care înlocuiește Legea din Republica Cehă nr. 101/2000 M.Of.

Toate datele cu caracter personal de la clienți sunt obținute în baza contractului de vânzare-cumpărare sau în baza consimțământului clar și voluntar. Datele cu caracter personal sunt utilizate exclusiv pentru uzul intern al magazinului, cu excepția cazului în care se prevede altfel în consimțământul clientului.

Datele sunt protejate în mod corespunzător împotriva utilizării abuzive și nu vor fi divulgate altor persoane, companii și autorități, cu excepția cazului în care există o cerere legală directă în acest sens. Excepție fac transportatorii externi, cărora le sunt transferate datele cu caracter personal ale clienților în măsura minimă necesară pentru livrarea bunurilor. Datele cu caracter personal ale clienților sunt complet securizate împotriva utilizării abuzive.

Cumpărătorul, fără obligații financiare față de societatea Vyplašto s.r.o., are dreptul la ștergerea tuturor datelor sale cu caracter personal din baza de date, dacă solicită acest lucru în scris, la adresa Vyplašto s.r.o., Republikánská 1179/47, Lobzy, 312 00 Plzeň, Republica Cehă, sau prin e-mail la info@vyplasto.ro.

Prin prezenta, vânzătorul se angajează să șteargă, în termen de 3 zile de la primirea cererii scrise, toate informațiile privind cumpărătorul din baza de date și din arhivă.

Mai multe informații privind protecția datelor cu caracter personal pot fi găsite în documentul separat numit „Protecția datelor cu caracter personal“.

6. Drepturile și obligațiile vânzătorului

Vânzătorul este obligat să proceseze comanda obligatorie, să expedieze bunurile comandate și să le livreze la adresa specificată a cumpărătorului. La preluarea coletului de la transportator, cumpărătorul primește, împreună cu bunurile, și documentul fiscal și certificatul de garanție. Certificatul de garanție al producătorului (dacă însoțește bunurile) este completat corespunzător de vânzător.

Vânzătorul are obligația de a șterge cumpărătorul înregistrat din baza de date în cazul în care acesta solicită acest lucru. Vânzătorul are dreptul de a refuza comanda în cazul în care cumpărătorul nu își îndeplinește în mod repetat obligația de a prelua bunurile și de a plăti prețul de achiziție sau dacă vânzătorul are motive întemeiate să suspecteze că cumpărătorul nu intenționează să își îndeplinească obligația.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda sau o parte a acesteia în următoarele cazuri:

  • bunurile nu mai sunt fabricate sau furnizate
  • prețul de vânzare s-a modificat semnificativ
În cazul în care apare o astfel de situație, vânzătorul se angajează să contacteze imediat cumpărătorul (prin e-mail sau telefon) și să convină asupra modului de acțiune următor (înlocuirea bunurilor comandate cu altele, anularea comenzii etc.).

Bunurile sunt trimise prin firmele de curierat Packeta - puncte de preluare, Packeta - livrare la adresă, Cargus - livrare la adresă, FAN Courier - livrare la adresă, Sameday - livrare la adresă, de obicei în ziua comenzii.

Nu se percep taxe de ambalare. În cazul comenzilor de peste 219 lei, transportul este gratuit – dacă nu se specifică altfel. În cazul comenzii de până la 219 lei, se adaugă taxele poștale.

7. Drepturile și obligațiile cumpărătorului

Cumpărătorul este obligat să furnizeze o adresă poștală corectă și completă, la care trebuie trimise bunurile comandate și un număr de telefon valabil. Cumpărătorul este obligat să preia bunurile comandate și să plătească prețul total. S Cu privire la prețul total, cumpărătorul este informat atunci când completează comanda, înainte de confirmarea obligatorie a acesteia. Dacă prețul bunurilor crește față de prețul de vânzare inițial, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract fără nicio plată.

8. Rezilierea contractului de vânzare-cumpărare

Dreptul de reziliere a contractului de vânzare-cumpărare este un drept al consumatorului conform § 1829 și următoarele din Codul civil. În cazul unei achiziții în cadrul unei activități de afaceri (specificare CUI pe documentul de cumpărare), nu aveți dreptul la rezilierea contractului de vânzare-cumpărare. În acest caz, vânzarea este reglementată de Codul Civil (Legea nr. 89/2012 M.Of.), însă sunt excluse dispozițiile privind contractele consumatorilor (contractele la distanță).

Cumpărătorul ia la cunoștință că, în conformitate cu § 1837 și următoarele din Codul civil, printre altele, nu se poate face rezilierea contractului de vânzare-cumpărare a bunurilor personalizate în funcție de dorințele cumpărătorului sau a bunurilor supuse unei deteriorări, uzuri sau învechiri rapide.

În afara cazului prezentat în aliniatul precedent sau a altui caz în care nu se poate face rezilierea contractului de vânzare-cumpărare, în conformitate cu dispozițiile § 1829 și următoarele din Codul civil, cumpărătorul are dreptul de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare, în termen de paisprezece (14) zile de la preluarea bunurilor, fără specificarea motivului. Rezilierea trebuie să fie trimisă furnizorului în termen de paisprezece (14) zile de la primirea bunurilor. Cumpărătorul poate trimite rezilierea contractului de vânzare-cumpărare, printre altele, la adresa unității: Vyplašto s.r.o., Republikánská 1179/47, Lobzy, 312 00 Plzeň, Republica Cehă sau la adresa de poștă electronică info@vyplasto.ro.

În cazul rezilierii contractului, furnizorul rambursează cumpărătorului prețul de achiziție în termen de paisprezece (14) zile de la returnarea fizică a bunurilor. Însă nu mai târziu de paisprezece (14) zile de la preluarea rezilierii contractului de vânzare-cumpărare, și anume fără numerar, în contul desemnat de cumpărător. De asemenea, furnizorul are dreptul de a rambursa cumpărătorului prețul de achiziție în numerar, la returnarea bunurilor de către cumpărător. Furnizorul nu este obligat să ramburseze cumpărătorului prețul de achiziție până când cumpărătorul nu returnează bunurile furnizorului sau nu dovedește că a expediat bunurile. Costurile asociate cu returnarea bunurilor sunt suportate integral de către cumpărător. Costurile asociate cu livrarea bunurilor sunt înapoiate de furnizor împreună cu prețul de cumpărare. În cazul în care cumpărătorul a ales o altă metodă de livrare a bunurilor, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare oferită de furnizor, furnizorul va rambursa suma corespunzătoare celei mai ieftine metode de livrare oferite de furnizor.

Cumpărătorul ia la cunoștință că, în cazul în care bunurile returnate furnizorului sunt deteriorate, uzate sau consumate parțial, furnizorul are dreptul la daune interese față de cumpărător. Furnizorul are dreptul să compenseze unilateral cererea de plată a prejudiciului cu cererea de rambursare a prețului de achiziție formulată de cumpărător. Deteriorarea normală a ambalajului original, cauzată de despachetarea bunurilor, nu poate fi considerată o deteriorare a bunurilor.

Pentru notificarea rezilierii contractului poate fi utilizat următorul formular:

Vă informez/informăm (*), că prin prezenta reziliez/reziliem (*) contractul de vânzare-cumpărare a următoarelor bunuri (*) /de prestare a următoarelor servicii (*)……………………………………………………………………………..
Data comenzii (*) /data preluării (*)………………………………………………..
Prenumele și numele consumatorului/consumatorilor……………………………………………
Adresa consumatorului/consumatorilor………………………………………………………..
Semnătura consumatorului/consumatorilor………………………………………………………..
(doar în cazul în care prezentul formular este trimis în formă tipărită)
Data…………………………………………………………………………………………

9. Condiții de plată

În prezent puteți plăti în magazinul online astfel:

  • la livrare – la preluarea coletului, când bunurile vă sunt aduse de o firmă de curierat.
  • transfer online rapid prin intermediul sistemului PAY

10. Procedura de reclamare

Această procedură de reclamare se raportează la bunurile care au fost cumpărate în magazinul online www.vyplasto.ro și reclamarea acestora a fost aplicată în perioada de garanție. În cazul în care partea contractantă este un consumator, drepturile cumpărătorului care nu sunt reglementate de procedura de reclamare sunt reglementate de Codul civil (nr. 89/2012 M.Of.) și Legea privind protecția consumatorului (nr. 634/1992 M.Of.). În cazul în care partea contractantă nu este un consumator, drepturile cumpărătorului care nu sunt reglementate de procedura de soluționare a reclamațiilor sunt reglementate de Codul civil nr. 89/2012 M.Of., toate cu completările ulterioare.

La toate bunurile se atașează factura (documentul de cumpărare), instrucțiunile de utilizare și întreținere și certificatul de garanție.

Cumpărătorul informează vânzătorul fără întârzieri nejustificate în cazul în care constată vreo diferență între documentul de vânzare și bunurile efectiv livrate (în ce privește tipul sau cantitatea) sau nu a primit împreună cu bunurile documente completate corect și certificatul de garanție cu numerele de fabricație.

11. Condiții de garanție

Cu excepția cazului în care în certificatul de garanție se specifică altfel, termenul de garanție pentru bunurile livrate este întotdeauna de 24 de luni. Termenul de garanție pentru bunurile livrate se prelungește cu perioada în care produsul s-a aflat în reparațiile pe timpul garanției.

La aplicarea garanției, cumpărătorul are: 

  • în cazul unei defecțiuni care poate fi îndepărtată, dreptul la îndepărtarea gratuită, corectă și rapidă a defecțiunii, dreptul la înlocuirea bunului defect sau a componentei defecte, dacă acest lucru nu este disproporționat față de natura defecțiunii, și dacă o astfel de procedură nu este posibilă, dreptul la o reducere adecvată a prețului de achiziție sau dreptul de reziliere a contractului de vânzare-cumpărare.
  • în cazul unei defecțiuni care nu poate fi îndepărtată și care împiedică o utilizare adecvată a bunului, dreptul la înlocuirea bunului defect sau dreptul de reziliere a contractului de vânzare-cumpărare.
  • în cazul unei defecțiuni care poate fi îndepărtat, dar care apare într-un număr mai mare sau în mod repetat și care împiedică o utilizare adecvată a bunului, dreptul la înlocuirea bunului defect sau dreptul de reziliere a contractului de vânzare-cumpărare.
  • în cazul unei alte defecțiuni, care nu poate fi îndepărtată și care nu necesită înlocuirea bunului, dreptul la o reducere adecvată a prețului de achiziție sau dreptul de reziliere a contractului de vânzare-cumpărare.
În cazul înlocuirii produsului în perioada de garanție, termenul de garanție este înnoit integral. Clientul va primi un certificat de garanție nou, cu un nou număr de fabricație. Orice pretenții ulterioare vor fi formulate în baza acestui nou certificat de garanție.

Reclamația nu poate fi aplicată în următoarele cazuri:

  • în caz de deteriorare mecanică, o instalare, manipulare, operare sau întreținere neprofesionale
  • la utilizarea bunurilor în condiții care, prin parametrii acestora, nu corespund parametrilor bunului specificați în documentație
  • bunurile au fost deteriorate de intemperii sau accidente
  • bunurile au fost deteriorate prin încărcare sau utilizare excesivă în contradicție cu condițiile specificate în documentație
  • bunurile au fost deteriorate de o conexiune la rețea care nu este conformă cu standardul relevant
  • bunurile au fost amplasate în dispozitive ale căror parametrii nu corespund parametrilor bunurilor
În perioada de garanție, care depășește durata perioadei de garanție stipulată de Codul civil (perioada de garanție legală), nu este posibilă solicitarea înlocuirii produsului sau rezilierea contractului de vânzare-cumpărare.

12. Politica privind reclamațiile

Reclamațiile trebuie depuse imediat după depistarea defecțiunii, întrucât utilizarea ulterioară a bunurilor reduce funcționalitatea și siguranța acestora!

În cazul unei deteriorări sau dacă bunurile prezintă o defecțiune din fabricație în perioada de garanție, locul de aplicare a reclamației este locul de desfășurare a activității magazinului online www.vyplasto.ro. Clientul aplică reclamația prin trimiterea bunurilor la: Vyplašto s.r.o., Republikánská 1179/47, Lobzy, 312 00 Plzeň, Republica Cehă.

Atunci când trimite bunurile reclamate, clientul perfectează și plătește singur transportul. Bunurile reclamate trimise prin ramburs nu vor fi acceptate de vânzător.

La produsele reclamate anexați:

  • copia facturii de la cumpărare
  • certificatul de garanție, dacă acesta a fost livrat împreună cu produsele
În cazul în care cererea va fi acceptată ca fiind justificată, în urma soluționării acesteia, produsele vor fi trimise clientului pe cheltuiala vânzătorului. În cazul în care reclamația este nejustificată sau nu este acceptată, bunurile vor fi returnate de vânzător pe cheltuiala clientului, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. Reclamațiile referitoare la defecțiuni vor fi soluționate fără întârzieri nejustificate, cel târziu în 30 de zile calendaristice de la data reclamației, cu excepția cazului în care vânzătorul și clientul convin altfel.

Vânzătorul se va asigura întotdeauna că se întocmește un Raport scris privind reclamația. Acest Raport va conține informații despre data aplicării reclamației de către client și conținutul acesteia. Raportul va mai conține informații cu privire la defecțiunile depistate și forma de îndepărtare a acestora. În cazul unei reclamații respinse, vânzătorul va emite către client o justificare scrisă privind respingerea.

Dacă apare un litigiu între furnizor și cumpărător cu privire la contractul de vânzare-cumpărare încheiat, litigiul va fi soluționat de instanțele cu competență locală și materială din Republica Cehă. Consumatorul poate contacta Autoritatea Cehă de Inspecție Comercială cu privire la reclamația sa.

13. Factura electronică –plățile online cu cardul în magazinul online

Conform legii privind evidența vânzărilor, vânzătorul are obligația de a emite cumpărătorului un document fiscal. De asemenea, are obligația de a înregistra online vânzările la administratorul fiscal; în caz de defecțiune tehnică, în termen de cel mult 48 de ore.

14. Dispoziții finale

Eventualele litigii între Vyplašto s.r.o. și Cumpărător pot fi soluționate și pe cale extrajudiciară. În astfel de cazuri, Cumpărătorul – consumator poate contacta un organism extrajudiciar de soluționare a litigiilor, ca de exemplu Autoritatea cehă de inspecție comercială sau să soluționeze litigiul online prin intermediul platformei dedicate platformă ODR. Mai multe informații privind soluționarea extrajudiciară a litigiilor pot fi găsite pe aici. Înainte de a recurge la soluționarea extrajudiciară a litigiilor, Vyplašto s.r.o. recomandă Cumpărătorului să utilizeze mai întâi contactul de la Vyplašto s.r.o. pentru soluționarea situației apărute.

Acești Termeni și condiții, precum și Procedura de reclamare intră în vigoare și produc efecte începând cu 1. 9. 2020.